Trends: zeer interessant, maar hoe maak je ze relevant?
Trends zijn in. Even surfen op het net en je hebt zo een A-viertje vol. Na een trendlezing ben je zeer enthousiast maar weet niet echt hoe je verder moet. Door verschillende interpretaties en definities van trends is het begrijpen en zeker het zelf gebruiken ervan vaak verwarrend en ingewikkeld. Wat zijn trends precies en hoe moet je met die berg vaak tegenstrijdige en wollige, informatie omgaan? Kortom: hoe kun je de trends vertalen om er geld mee te verdienen?

Haal meer uit Trends
De interactieve workshop Haal meer uit Trends geeft je inzicht in wat trends zijn en hoe je ze kunt gebruiken. Het uitgangspunt is dat trends uitingen van behoeftepatronen zijn, die zich op lange, middellange en korte termijn manifesteren. We gaan dieper in op trends, de samenhang, interpretatie, je leert ermee spelen en ze concreet maken.
De aanpak is pragmatisch: je gaat, nadat je trends hebt leren doorgronden, de link leggen van trends naar organisatie, merk, product, dienst en missie. Je gaat naar huis met voor jou relevante trends en de wetenschap hoe je ermee om kunt gaan en op in kunt spelen. Na de workshop kijk je net even anders naar de wereld om je heen.

Doelgroep
De training is opgezet voor deelnemers die:
-
inzicht willen krijgen in wat trends nu eigenlijk zijn, hoe je ze herkent en ook vertaalt,
- zich bezig houden met positionering, merk- en productontwikkeling of innovatie,
- op zoek zijn hoe actueel in te spelen op de trends vanuit de kracht van hun organisatie/merk/product/dienst,
- met hun merk en organisatie voorop willen blijven lopen,
- verantwoordelijk zijn voor de richting van een merk, product,dienst of organisatie.

Leerdoelen

Deze workshop geeft je snel en pragmatisch inzicht in wat trends zijn, hoe je er naar kunt kijken en hoe je ze concreet kunt maken voor gebruik in de praktijk.

Duur
De workshop bestaat uit 1 volle dag en kan op locatie of inhouse gegeven worden.
Van ca. 9.30 uur tot ca. 18.30 uur.

Trainer
Op de HKU en Haagse Hoge School doceerde zij 'Trendwatching'. Caroline van Beekhoff, de trainer van deze workshop, zit daarnaast in het trendnetwerk van Trendslator en zat daarnaast jarenlang in de redactie van het trendvakblad 'Second Sight' en werkt op diverse manieren met trends in haar strategisch advieswerk.


HKUTrendslatorTrendRede

 

Voor meer informatie kunt u een email sturen of bellen met 06-24 11 2004.